Birlikte çalışmanız gerekenlere şöyle bir göz atalım...
WEB TASARIMCISI
Web tasarımcıları Internetin gelişmesine paralel olarak bu konuya ilgi duyan grafikerler arasından gelişti. Önemli kısmı güzel sanatlar veya benzeri eğitime sahip bu kişiler gelişen bilgisayar teknolojisini takip eden kişiler olarak ilk dönemlerde önemli hizmetler verdiler. Estetik ve yaratıcılık konusundaki çabaları ise gerçekten takdirle vurgulanmalı, ancak eksik olan nokta teknik uzmanlık. Diğer bir deyişle, tasarım harika, ama işlevsellik biraz arka-planda.
Avantajları Kurumsal kimliğiniz önemli. Internet sayfanızı adeta bir prestij reklamı gibi görüyorsunuz. Bu anlamda kurumsal kimliğinizi oluşturan tasarımın, örneğin renklerin, ve logonuzun mutlaka klasik reklamlarınızda olduğu gibi ekrana yansımasını arzuluyorsunuz. O zaman doğru partneri buldunuz demektir.
Dezavantajı İyi bir tasarımcı, iyi bir grafiker, işin tekniği konusunda yetersiz kalabilir. Hazırladığı sayfa belki estetik açıdan kusursuz olabilir, ama teknik açıdan yeterli olmayabilir. Ayrıca marka oluşturma ve pazarlama stratejisi konusunda da grafikerin eksiklerini tamamlamak size düşecektir.
SİSTEM UZMANI
Şirketinizde çalıştırdığınız bilgi-işlem uzmanı adeta sağ kolunuz, ancak yetersiz kaldığı durumlar olmuyor mu? Oluyor ve donanım konusunda dışarıdan destek alıyorsunuz. Aynı olgu Internet ortamı için de geçerli. Bu işin tekniği konusunda da uzmanlaşmış bireyler ve firmalar mevcut. Genellikle mühendis kökenli kuruculara sahip bu firmalar büyük projelerde danışmanlık yaparlar. Uzmanlık alanlarında gayet iyidirler, fakat tasarımın arka-planda kaldığını söylemek pek de haksızlık sayılmaz.
Avantajları Veritabanı kurulması ve kurulan veritabanının desteklenmesi ön planda olduğu sürece, sistem uzmanları sizin için gayet uygun. Ayrıca sayfanıza işlevsellik katılması gerektiğinde de uzmanlıklarından yararlanabilirsiniz.
Dezavantajı Paketin içeriğini hazırlamak onların işi, ama işi iyi paketledikleri pek söylenemez. Estetik açıdan yapılanı tamamlatmayı göze aldığınız takdirde, öncelik verebilirsiniz. Ama bir başkasının hazırladığı içeriği paketlemek bazı grafikerlerin hoşuna gitmeyebilir. O zaman iş size düşüyor. Her ikisinin de gerekli olduğuna inandığınız iki uzmanı koordine etmek sizin göreviniz.
REKLAM AJANSI
Çalıştığınız reklam ajansından memnunsunuz. Ajans, kurumsal kimliğinizi tanıyor, biliyor, hatta belki kurumsal kimliğinizi de bu ajans geliştirdi. Bilgisayar donanımları gayet iyi, teknolojiyi yakından takip ediyorlar. Interneti de sonuçta bir reklam aracı, bir medya olarak düşündüğünüzde neden bu konuda da onlarla çalışmaya devam etmeyesiniz?
Avantajları Ajansın firmanız adına geliştirdiği söylemi Internet ortamına taşıması daha da kolay olabilir. Marka ve hedefler konusunda oluşmuş mutabakat, uzun süreli bir işbirliği için verimli bir ortam. Özellikle de firmaların birbirini tanıması için gereken flört dönemi hiç yaşanmayabilir.
Dezavantajı Reklamcıların en büyük zaafları kitlesel reklama olan bağlılıklarıdır. Bu nedenle de Internetin sağladığı bireyselliğe ayak uydurmakta, daha doğrusu bunu ciddiye almakta bile zorlanırlar. Internetin adeta anahtarı olan karşılıklı etkileşim, yani iki yönlü iletişim reklamcılar için yeni bir kavramdır. Pasif mesaj alıcıya alıştıkları için faresi ile bilgisayar ekranına hükmeden tüketiciye mesaj ulaştırmakta zorlanırlar. Ayrıca işin teknolojisi konusunda da desteğe ihtiyaç duyarlar. Bu ise hem ek masraf, hem de yorucu bir koordinasyon çalışması gerektirir.
P.I.S. ŞİRKETLERİ
(PROFESYONEL INTERNET HİZMETİ VEREN ŞİRKETLER)
Tüm P.I.S. şirketleri son birkaç yılın ürünü. Internetin anahtarı etkileşim olduğu için, bu firmalar da kendilerini etkileşimli hizmetler konusunda uzman olarak tanımlamaktalar. Bu firmalar, ihtiyaç duyulan farklı uzmanlık alanlarına sahip elemanları bünyelerinde istihdam ederek sizi koordinasyon işleminin eziyetinden kurtarmaktalar. Birbirlerini tanıyan, birbirlerini bütünleyen uzmanlarla bir arada çalışmak büyük ayrıcalık. Dolayısı ile ne estetik adına teknolojiden, ne de işlevsellik adına kurumsal kimliğinizden taviz vermek zorunda değilsiniz.
Avantajları Internet teknolojisine paralel olarak gelişen P.I.S. şirketleri Internet projeniz için ideal partnerler. Gerek marka tasarımı, gerekse sistem entegrasyonu konusunda rahatlıkla güvenebilirsiniz. Teknolojiyi takip edip bunu hayata geçirme anlamında başarılı, hatta piyasayı belirleyici/trend-setter oldukları bile söylenebilir. Her teknoloji kendi uzmanlarını beraberinde geliştirir. Bu televizyon reklamlarında da böyle olmuştu, Internet alanında da böyle olacak. Geleceğin en önemli reklam medyası Internet olacağına göre, başından itibaren teknolojiye ve bu teknolojinin uzmanlarına yatırım yapmakta yarar var. Ayrıca tüm hizmetler için tek bir kaynakla çalışmak da en iyisi.
Dezavantajı Kendi içerisinde bütünlüğü, bütünselliği yakalamış bir P.I.S. şirketi bulmak kolay değil. Aynı deneyimi reklam ajansı seçiminde de yaşadınız ve bu seçimin zorluğunu biliyorsunuz. Firmanın kurucularının kökenine, biraz da gelişimine bağlı olarak ya grafikerlik, reklamcılık veya mühendislik ön planda olabilir. Tabii reklamcılar için saydığımız dezavantaj tam tersi biçimde, bu tür şirketler için de geçerli. Bire bir reklam konusunda uzmanlaşmış bir ajansın klasik reklam alanında uzman olmasını bekleyemezsiniz. Yani on-line reklamınızı gayet iyi hazırlayan ajans, sayfanızın klasik ortamlarda duyurulmasında amatör kalabilir.
0 yorum:
Yorum Gönder