Internetin günümüz ve gelecek açısından önemini kavradığınıza inanıyorsunuz ve çağın gerisinde kalmamak için Internet konusunda yatırım yapmaya karar verdiniz. Bunun için ne kadar masraf gerektiğini kafanızda olgunlaştırmanız gerekecek. Danıştığınız muhasebe müdürünün ilk tepkisi, üniversitede okuyan yeğeninin bu konuyu çok ucuza halledebileceğidir. Sevinirsiniz.
Bir anda önünden geçtiğiniz Internet Cafe’nin vitrinindeki yazı gelir aklınıza: “Ucuza Internet sayfası hazırlanır!” Neden olmasın? Genç delikanlı büyük bir gayretle işe koyulur. Ancak derslerinden ayırdığı süre içerisinde hazırladığı çalışma sizin için tam bir hayal kırıklığıdır. Renkler birbirine uyumsuzdur, grafik tasarımı özensizdir ve kurumsal kimliğinizin hiç de dikkate alınmadığını görürsünüz. Delikanlının ücreti ödenir, ama çalışması yanlış bir yatırım olarak rafa kalkar.
Aynı girişimin değişik bir versiyonu ise şirket içerisindeki bir bilgisayar meraklısının bu işe soyunmasıdır. Ancak sonuç yine de farksızdır. Bu işe gerçekten inandığınız için peşini bırakmamaya kararlısınız. Öyle ise bir ihtimal daha var. O da bu işi bilen birisini şirketinizde istihdam etmek. Bir profesyonelin istediği miktarı duyduğunuzda, bunu otomatik olarak kafanızda 12, hatta 15 ile çarpıp yüzde 20 ila 25 ekleyeceksiniz. Rakam kafanızda belirdiğinde ise bu işten vazgeçeceksiniz.
En iyisi bu işi profesyonellere bırakmak. Nasıl reklam işini profesyoneline bırakmak en iyi çözüm ise, geleceğin reklamı olan Interneti de ehline vermek en iyisi. Aslında biraz benchmarking, sizinle aynı kulvarda koşan şirketlerin yaptıklarını gözlemlemek sizi bu hüsranı yaşamaktan alıkoyabilir. Bu hüsranı yaşadınız veya yaşamadınız.
Pekiyi, ama bu işin profesyoneli kim?
Internet, gelişimine paralel olarak kendi uzmanlarını da beraberinde geliştirdi. Bu uzmanları dört ana kategoride toplamak mümkün. Her birinin kendilerine özel avantajları ve dezavantajları mevcut. Bu uzman kategorilerinden hangisini tercih edeceğiniz, Internet ortamında hangi sonucu almak isteyeceğinize bağlı, dolayısı ile önce hangi hedefe ulaşmak istediğiniz konusunda kafanızda bir netlik oluşmalı. Bu netliğe kavuşmak her zaman kolay olmayabilir. Hatta ihtiyaçlarınız, beklentileriniz zaman içerisinde önemli değişiklikler gösterebilir. İyi bir danışman önünüze yeni ufuklar açabilir. Bu ise uzun vadeli bir işbirliği demektir. Zaten bu işin sırrı da, uzun vadeli işbirliğinde.
Size bir kez işinizi yapıp daha sonra ilişkinizi keseceğiniz bir şirket yerine sizinle uzun süreli bir işbirliğine girecek, sizi yarı yolda bırakmayacak bir yoldaş gerekiyor. Modern işletmecilikte bu tür şirketlerin tanımı: teknoloji partneri
Kimlerle çalışabileceğinize şöyle bir göz atalım...
0 yorum:
Yorum Gönder