Web ekibinde kimlerin yer alması gerektiği, hatta zaman içerisinde kimlerin girip kimlerin çıkması gerektiği de üzerinde durulması gereken bir noktadır. Her çalışmada olduğu gibi öncelikle ekipte yer alan bireylerin desteğini almak çok önemli. Bunun için de yapılan işin önemine, gelecek için taşıdığı anlama inanmaları en başta gelmesi gereken güdü. Bu nedenle, çalışmaya karar verdiğiniz partneri ekibinizle tanıştırın ve doğacak sinerji etkisini gözden uzak tutmayın.
Strateji Ekibi
Internet ekibi, proje ile yakından ilgileneceği için bazı sorunları gözden kaçırabilir. Bazı önemli noktaları da beklenmedik şekilde atlayabilir. Bunun için belirli aralıklarla toplanan ve genel gidişatı değerlendiren bir danışma kurulu size büyük yarar sağlayacaktır. Bu ekibin kalabalık olması sakıncalı olduğundan birkaç kişiden oluşması yeterlidir. Toplantıların kısa süreli olması ve genel prensipler üzerinde dönmesi yeterlidir.
Özel Çalışma Grupları
Özel çalışma ekibi projeye firma içinden destek vermek üzere oluşturulur. Bir veya iki kişiden oluşması yeterlidir, ancak bu bireyler çalışmalarının tamamını projeye tahsis etmelidirler. Bu grubun lideri veya sorumlusu firma içi gruplar ile partneriniz arasındaki koordinasyonu sağlar. Ayrıca partnerinizin getirdiği önerilerin firma tarafından daha kolay anlaşılmasına zemin oluşturur.
Satış ve Pazarlama
Satış ve pazarlama bölümlerinin projeye katkıları gerek projenin planlanması ve gerekse uzun vadeli strateji belirlenmesi aşamasında son derece anlam taşır. Bu bölümler, Internet konusundaki girişimlerinize destek verecekleri gibi, kendi faaliyetleri konusunda da Internet projenizden destek sağlayacaklardır. Web adresinizin verilen tüm reklamlarda yer alması, yaygınlaştırılması, antetli kağıtlarınıza yansıması belirli bir zaman alacak, ancak zaman içerisinde meyvelerini vermeye başlayacaktır.
Müşteri Hizmetleri
Müşteri hizmetleri bölümleri satışa destek vermek amacı ile bazı broşürler bastırıp bunları dağıtmasını severler, ancak çoğu zaman Internetten gelen talep karşısında çaresiz kalırlar. Bu anlamda müşteri hizmetleri bölümü de kendi bünyesinde bazı hazırlıklar yapmalıdır.
Hangi Bilgileri Vermem Gerekecek?
Çoğu firma partnerine vereceği bilgileri hazırlamayı pek önemsiz bir iş olarak görür. Hatta, hangi bilgilerin gerektiğini bilmek sanki partnerin görevi olarak değerlendirir. Bu yaklaşım son derece yanlıştır ve zaman içerisinde bilgi içeriğinin devamlı olarak gelişmesine, değişmesine, öte yandan da gerekli bilgilerin atlanmasına neden olur. Sunacağınız dosyada mutlaka şu noktalara yer verilmelidir.
- Kurumsal kimlik bilgileri
- Internet projesi ile ilgili arka-plan bilgileri
- Çalışılan diğer reklam ajansları/ marka danışmanları
- Marka kimliği
- Yapılması ve asla yapılmaması gerekenler
- Projeye ayrılan bütçe
- Proje plan ve programı
- Seçim süreci ve kriterleri
- Mevcut ve yeni hedef kitle
- Rakipleriniz
- Diğer bazı sitelerde beğendiğiniz unsurlar
- Dahili gruplar hakkında bilgilendirm
- Başarı ölçümü
- Yatırımı geri dönüşüm hızı ile beklentiniz
- Mevcut veri sistemi ve alt yapısı
0 yorum:
Yorum Gönder