Facebook sayfanız üzerinde üye sayınızı arttırmak ne kadar kolaysa elde edilen takipçileriniz ile etkileşime geçmek ve etkileşim oranınızı yüksek tutmak bir o kadar zor olabilir. Bunun için daimi olarak dinlemeniz, takipçilerinizi tanımanız, deneme yanılma ile mesajlarınızı test etmeniz ve ne olursa olsun ölçümleme yapmanız gerekli.
Yapılacak en büyük hata takipçilerinizi sizinle ilgili bilgi çöplüğünün içine bırakıp onlara spam yapmanız. bunun yerine takipçilerinizin ilgi alanlarını, sizinle çakışan noktalarını bulmaya çalışarak onlara ne sunabileceğiniz bulmanız ve ilgi çekecek, süreklilik sağlayabileceğiniz konularda takipçilerinizi içerik ile beslemeniz daha sağlıklı olacaktır.Böylece takipçileriniz değerli “like” butonlarını anlamlı ve önem verdikleri, gerçekten beğendikleri bir içerik için kullanıyor olacaktır. Tabi burada çunu da unutmamak gerekir, girdiğiniz bir post2un altında yüzlerce like olması takipçilerinizin o post altında siznle karşılıklı konuşmaya başlayacağı anlamına gelmiyor. Bu nedenle eğer girdiğiniz post’un altında anlamlı bir diyalog yaratamıyor iseniz aldığnız like’lar halen yarım sayılabilir. Bu noktada ilk aşamada dikkat etmeniz gereken 10 maddeyi şöyle sıralayabiliriz;
1. Sürekli markanız hakkında konuşmayın. Bu takipçilerinizi kaçıracaktır. Onlara konuşabilecekleri konular sunmalısınız.
2. Dürüst olun ve takipçilerinize saygı duyun. Gerçekleri saklamaya çalışmayın, markanız da hata yapabilir ancak sosyal medyada hatanızı örtmeye çalışmak daha büyük hatalara yol açabilir. Sakin olun ve iki kere düşünün. Daha önce üzerinde çalıştığımız bu örnek vaka markalar için iyi bir ders olacaktır. AyrıcaDürüst ve etik olmak konusunda şuradaki yazı dizisini de incelemenizde fayda var.
3. Soru sorun, takipçilerinizin ilgi alanı ve yanıtlayacaklarını bildiğiniz konular seçerek soracağınız sorular onları içerikleriniz ile etkileşime sokacaktır. Ucu açık sorular, facebook questions kullanımları gibi denemeler yapabilirsiniz. Kesin içe yarayan soru diye bir şey olmayacağı için farklı gün ve zamanlarda farklı konular belirleyerek denemelisiniz bir süre sonra takipçi kitlenizin daha çok hangi konulara ilgisi olduğunu daha rahat belirleyebilecek hale geleceksiniz. Gündemi takip ederek çok daha başarılı sorular çıkarabilirsiniz ki bu da sizinle girilecek olan etkileşimin yüzdesini arttıracaktır.
4. Sürekli test edin. Tüm yaptığınız içerik girişleri sırasında takipçileriniz ile olan diliniz ve ses tonunuzu nasıl ayarlamanız gerektiğini daha iyi anlayacak ve daimi bir test süreci içerisinde olacaksınız. Bu süreçte edindiğiniz deneyimlerinize göre iletişim tonunuzu, tarzınızı ihtiyacınıza ve talebe göre hep en optimum noktada tutmaya çalışmalısınız. Değişim kaçınılmaz ise gerçekleştirdiğiniz testler sizin için çok önemli bilgiler sunuyor olacak. Bu noktada Facebook’un en güncel yeniliklerini takip ediyor olmalı ve bu yeniliklerin sizi nasıl etkileyebileceğini ön görmüş olmalısınız. Daha önce yazdığım yazımda bahsettiğim Facebook’un news feed alanındaki güncellemeleri gibi kritik güncellemeler tüm iletişim stratejinizi ve içerik stratejinizi yeniden gözden geçirmenizi gerektirebilir.
5. Mutlaka takipçilerinize özel bir takım şeyler sunun. Kendileri sizi buradan takip ettikleri için özel olduklarını hissetmeli ve bunun kanıtı olarak bu mecraya özel içeriklere ya da fırsatlara ulaşabilmeli. Unutmayın sizi takip etmeleri için bir sebepleri olmalı. Bu amaçla Facebok’un Fırsatlar uygulaması gibi uygulamaları kullanabileceğiniz gibi kendi kugularınızı da yaratıp takipçilerinize sunabilirsiniz.
6. Takipçinizi kutlayın, sizi sık takip edip sizinle sıkı iletişime geçen takipileriniz tanıyın vemarka elçilerinizi belirleyin. Diğer kullanıcıları etkileşime geçirmek için marka elçileriniz sizin için çok önemlidir.
7. Zaman zaman ödüller verin, mümkünse ölçümleyebiliyorsanız sayfanızda en etkin kullanıcınızı ödüllendirin. Üstelik her zaman pozitif konuşan kullanıcınıza ödül vermeniz değil zaman zaman sizin olumsuz yanlarınızı görmenizi sağlayan negatif konuşan takipçilerinize de bu yönlerinizi görmenizi sağladığı için teşekkür ederek ufak bir jest yapabilirsiniz. Bu jestleri direk sayfanızda afişe etmenize de gerek yok, ulaşabiliyorsanız kullanıcınıza önceden bilgi vermeden bir sürpriz yapmanız çok daha etkili olacaktır. Böylece sanal ortamda yapılan bir diyaloğun gerçek ortamda bir değere dönüşşmesini sağlayabilirsiniz.
8. Kampanya kurguları geliştirin ve takipçilerinizn eğlenceli vakit geçirmesini ve bir takım avantajlardan faydalanmasını sağlayın.
9. Her zaman kaliteli içerik üretmeye çalışın. Birbirinin aynı, değersiz kopya içeriklerden sakının. Markanıza özel bir dil ile iletilen mesajlarınızı standartlaştırın, hep belirli gün ve saatlerde içerik girişinizi yapın ve bunun için mutlaka en yoğun takip edildiğiniz saatlerinizi önceden raporlayarak kontrol edin. Etkileşimi arttırmanın yolu; etkileşimi sağlayacak diyalog ortamını yaratacak içerikten geçecektir. Şurada da belirttiğimiz gibi like edinmeye yönelik içerik stratejiniz önemini yitirirken etkileşime oynayan sayfalar kazanıyor olacak.
10. Önemli günleri kutlayın. Sizin için v takipçileriniz için önemli olan günleri mutlaka önceden belirleyin ve bir takvim hazırlayın kendinize. Bu takime göre önceden hazırlanacak içerikleirnizi paylaşın ve kutlamalarınızı yapın. Bayramlar, önemli günler, anma günleri, vs. Bunu yaparken takipçi kitlenizin demografik yapısı, ilgi alanları, milliyeti gibi bir çok etkeni değerlendirmeniz gerekmekte. Ayrıca belli kullanıcı sayılarına uulaştığınızda, ödül aldığınızda mutlaka takipçilerinizle bu haberleri paylaşın ve onlara teşekkür edin. Unutmayın bu başarılarınız aslında onların sizi takip etmesi nedeni ile oluyor.
Tüm bu maddeleri adım adım izlerken yaptığınız bu işlerin sonucunun ne olduğunu görmek için gerek Facebook insights raporlarınızı, gerek socialbakers raporlarını kullanarak ölçümlemelerinizi, analizlerinizi oluşturmalısınız. Eğer kullandığınız farklı ölçümleme araçları varsa farklı iki raporlama sistemini de karşılaştırmanız ve en verimli dataya ulaşmanız sizin için daha sağlıklı olacaktır. Böylece sürekli devam eden bir işlem ile en verimli içeriği, en verimli diyaloğu yaratabiliyor olacaksınız.
Kaynak:webbcini.com
7 Nisan 2012 Cumartesi
Facebook Sayfaları için Yorum ve Beğeni Artırma Önerileri
10:23 by Unknown
Etiketler:
sosyal medya
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
0 yorum:
Yorum Gönder