20 Haziran 2012 Çarşamba

HEDEFLERİMİ NASIL ÖLÇEBİLİRİM?

Başarının yegane ölçütü hedeflerin belirlenmesi ve bu hedeflere ne ölçüde ulaşıldığının saptanmasıdır. Hedefleri farklı şekillerde tanımlayabilirsiniz, örneğin müşteri ilişkilerinin pekiştirilmesi, masrafların azaltılması, belirli bir gelir düzeyinin sağlanması, ürünlerinizin pazarlanması veya sadece markanızın tanıtımı gibi kategoriler belirleyebilir, bunların bir kısmına ağırlık verebilir ve bu ağırlık dağılımını yüzde cinsinden ifade edebilirsiniz. Yatırımınız geri dönüşünü hesaplamada en etkin yöntem budur.

Doğrudan yapılan yatırımın geri dönüş hızını saptamaya yönelik olarak çeşitli kriterler geliştirilmiştir. Bunlara örnek olarak, sağlanan tasarruf, marka bilinirlik araştırmaları, satışlar üzerindeki genel etki ve on-line ölçüm çalışmalarını sayabiliriz.

Sadece Internet sitenizin doğurduğu etkiyi ölçümlemeye yönelik teknikler sayfaya kaç kez girildiğini, buraya hangi sayfalardan ulaşıldığını ve sitenin hangi sayfalarının daha fazla ilgi uyandırdığını saptamaya yöneliktir.

Internet Ortamında Başarı Ölçütleri

Her ne kadar para birimi cinsinden ifade etmek zor olsa da, yatırımınız geri dönüş hızını ölçen bazı özel yöntemler geliştirilmiştir. Bunlara örnek olarak sayfanıza giren kişi adedinin belirlenmesi, her bir sayfaya kaç kez girildiğinin saptanması, sunulan reklamın bıraktığı etkinin ölçümü, alınan sorgu adedi veya sayfadan kaç kez yükleme yapıldığı gibi farklı amaçlara yönelik çalışmaları örnek verebiliriz. Bu konuda partnerinizden çeşitli raporlar talep edebilirsiniz. Hangi raporların sizin açınızdan daha önemli olduğuna zaman içerisinde karar verebilirsiniz, bu ağırlığın saptanması karşılıklı görüşmelerle yapılır ve uzun bir işbirliğinin de anahtarıdır.

Marka Bilinirliği

Marka bilinirliği ve marka duyarlılığı alanlarında klasik reklamcılıkta kullanılan çok sayıda yöntem mevcuttur. Satış öncesi ve sonrası marka hatırlanırlığı, marka çağrışımı ve markanın bıraktığı izlenim markaya yaptığınız yatırımın geri dönüş hızını belirlemede kullanılan yöntemlerdir. Bu yöntemleri bir reklam mecrası olarak Internet’e de uygulayabiliriz. Bu anlamda yapılacak araştırmalar ve bunların doğuracağı masraflar ile ilgili olarak çözüm ortağınızla ortak bir strateji geliştirebilirsiniz, ancak hazırladığınız bütçeye mutlaka bu kanala yönelik bir miktar ayırmanız şarttır ve alacağınız olumlu sonuçlar geleceği belirlemede size önemli ölçüde yardımcı olacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder