20 Haziran 2012 Çarşamba

SAYFAMLA İLGİLİ DENEYİMLERİ NASIL DEĞERLENDİREBİLİRİM?

İnternet ile ilgili tüm girişimlerinizde hedef kitlenizi oluşturan bireylerin farklı ihtiyaçlarına yanıt verdiğinizi göz önünde bulundurmalısınız. Hazırladığınız sitenin hedef kitlenizin ihtiyaçlarına ne ölçüde yanıt verdiğini saptamak için aşağıdaki kriterlerden yararlanabilirsiniz.

Siteniz Marka İmajınıza Uygun Mu?

Marka oluşturmak uzun yıllar çaba ve para sarfını gerektirir. Ancak marka çok kırılgandır ve çok kısa sürede beklemediğiniz zararlar görebilir. Üstelik bu markaya en son zarar vermek isteyecek kişi de sizsiniz. Markanız ve çağrışımları da aynen etkileşimli ortama yansımalı. Bu anlamda Internet siteniz de markanızın gücünü, imajını ve her şeyden önemlisi itibarını yansıtmalı. Örneğin bir oyuncak satıcısının sitesi çocuklara hitap etmeli, ancak belirli bir gücü de ifade etmeli. Bu konuda geliştirdiğiniz klasik yöntemi, en önemlisi duyarlılığı sanal ortamda da göstermelisiniz. Unutmayın ki, sonuçta Internet de bir medya. Bir reklam mecrası. Üstelik de geleceğin ana reklam medyası.

Sitem Hedef Kitleme Uygun mu?

Sitenizin tasarımı, mimarisi ve genel özellikleri hedef kitlenize uygun olmalı. Örneğin alım gücü fazla yüksek olmayan, bu nedenle de düşük hızlı modemlerle sitenize bağlanan bireyleri geniş multi-medya animasyonları ile zorlamanın bir anlamı olmasa gerek. Teknik açıdan üstünlüğünüzü sergilemek yerine hedef kitlenizin ihtiyaçlarına yanıt vermek daha anlamlı. Buna karşılık mal satın almak yerine sitenizde araştırma yapmak isteyenlere ihtiyaç duydukları bilgilere daha kolay ulaşmaları için imkan tanıyan özel bir veritabanı mimarisi sunabilirsiniz.

Bilgiye Kolay Ulaşılıyor Mu?

Yönlendirmenin açık ve net olması Internet projenizin başarısı için belirleyici olabilir. Sitenizin tasarım ve işlevselliği harika olabilir ve tamamen kurumsal kimliğinizi yansıtabilir, ancak kullanıcı nereye nasıl ulaşacağını bir iki deneme ile bulamadığı takdirde, aynı siteye bir kez daha girmeyecektir. Unutmayın ki, sitenizin başarısının tek ölçütü ne kadar kişinin ‘Sık Kullanılanlar’ listesine kaydedildiğidir. Bu konuda kendinizi değil, sitenizi sizin kadar derinlemesine tanımayan, tanımak zorunda olmayan amatörleri esas almalısınız.

Siteme Nasıl İlgi Uyandırabilirim?

Sitenizin geliştirilmesi aşamasında başarılı olduğunuza inandınız. Hazırlanan site sizi tatmin de etti, ama iş burada bitmiyor. Aksine başlıyor bile denebilir, çünkü Internet kullanıcısı bir televizyon seyircisi gibi pasif değil. Nereye, hangi siteye gireceğine kendisi karar veriyor. Dolayısı ile kullanıcıyı sitenize girmeye ikna etmek, hatta sitenizin varlığından haberdar etmek, onda bu ihtiyacı uyandırmak da sizin göreviniz. Çalışacağınız partnerinizi seçerken kendisinden bu konuda da referans istemeniz gerekir. Hazırlanan en iyi sayfa bile gerekli tanıtım yapılamadığı takdirde, atıl kalabilir.

Dahili Tanıtım

Firma bünyesindeki dahili organizasyonun tanıtım faaliyeti konusundaki gücü nedense ihmal edilir. Oysa bu da çok güçlü bir potansiyeldir, çünkü Internet ortamı ve reklam adeta bir pinpon topu gibidir. Birisi beğendiği bir siteyi bir diğerine bildirir ve çarptıkça hızlanan toplar gibi bir anda hiç ummadığınız yerlerden hit almaya başlarsınız. Özellikle intranet kullanımını yaygınlaştırmak için bazı haberleşmeleri bu kanala kaydırmak anlamlı olabilir. Bu hem kağıttan tasarruf sağlayacak, hem de ilgi uyandıracaktır. Projeniz dahili değil harici kaynaklara yönelik bile olsa, en iyi reklamcısı yine kendi çalışanlarınız olacaktır. Bu anlamda çalışanlarınız kartvizitlerine web ve e-mail adreslerinin yazılmasını, yazdırılmasını da teşvik etmelisiniz.

Internet Dışı Kampanyalar

Sayfanızın tanıtımının başarılı olması için Internet ortamında ve Internet dışı klasik reklam medyalarında yapılacak çalışmaların başarılı şekilde koordinasyonu gerekir. Koordinasyon aynı zamanda televizyon, radyo ve basında yürüteceğiniz kampanyanın da eşzamanlı olarak gündeme getirilmesini zorunlu kılar. Aynı amaca farklı silahlarla vurulması masrafları azaltacağı gibi sinerji etkisi de oluşturur, bu ise daha az masraf, daha çok potansiyel müşteri demektir. Internet ortamındaki faaliyetlerinizi Internet dışı mecralarla da tanıtmak için çalışacağınız partnerin geniş bir deneyime sahip olmasını zorunlu kılar. Bu anlamda çalıştığınız reklam ajansından da destek alabilirsiniz.

Internet Ortamında Pazarlama ve Promosyon

Internet ortamında yapılan reklamın en büyük avantajı arzulanan hedef kitleye erişme imkanı sağlamasıdır. Örneğin televizyonda veya basında çok genel bir kitleye hitap edersiniz ve gerçekten ürününüze ilgi duyan kişiler reklamınıza dikkat ederler. Oysa sanal sitenize giren kullanıcıların hepsi zaten baştan ilgilidirler, fakat bu ilgiyi canlı ve sürekli halde tutmak sizin, daha da doğrusu çalıştığınız kurumun işidir. İster farklı sitelere banner/ çubuk-reklam verin, ister entellektüel yanı ağır basan tartışma forumlarına sponsor olun yapacağınız çalışmaların tümü belirli noktalara odaklanmalı ve tek bir hedefe yönlendirmelidir. Klasik reklam medyalarından farklı olarak Internet promosyon alanında önünüze inanılmaz ufuklar açar. Bunların her birinin yararları farklıdır. Örneğin bazı kullanıcılarını yaptıkları işlemlere veya e-mail listelerine sponsorluk yapabilirsiniz. Böylece çok farklı ilgi adacıklarına ulaşabilirsiniz.

0 yorum:

Yorum Gönder