20 Haziran 2012 Çarşamba

BU SÜREÇTE NELERLE KARŞILAŞABİLİRİM?

Plan ve program ne kadar mükemmel hazırlanırsa hazırlansın, beklenmedik bir takım aksilikler çıkabilir. Bu konuda partnerinizden yardım isteyebilirsiniz, böylece olası aksiliklere karşı önceden önlem alma imkanınız doğar.

Aşırı İlgi

Herhangi en güzel eksilik bu olsa veya herkes bu aksilik ile karşılaşsa diyebilirsiniz. Ancak gereken yanıtları gereken süre içerisinde veremediğiniz takdirde, uğrayacağınız imaj kaybını düşündüğünüzde, bunun size uzun vadede zararlı olabileceğini fark edeceksiniz. Üstelik vaatlerinizin geri dönüşü de yoktur. Tıkanıklık gerek personel, gerekse donanım bazında olabilir. Gelen elektronik postalara yanıt verilemeyebilir. Bu tür sorunları gidermek için personel ve donanıma ek yatırım yapmanız gerekebilir.

Aceleden Kaynaklanan Hatalar

Partnerinizin altı ayda vaat ettiği projeyi beğendiniz, ancak biraz zorlama ile altı değil üç ayda faaliyete geçmesi için baskı yaptınız. En azından bazı sayfaların bir an önce yayınlanması fikri sizden geldi. Çalışmayan bazı linkler, işlevsel hatalar veya tam oturmamış bir tasarım, uzun vadede imajınız açısından zararlı olabilir. Bırakın altı ayda biteceği vaat edilen proje altı ayda bitsin, bitmemiş bir projeden medet ummayın. Bazı şeylere sıfırdan başlayıp bitirmek çoğu zaman hata ayıklamaktan daha kolaydır. Zaman açısından gereksiz baskılara yol açarak partnerinizi hataya zorlamayın.

Dahili Yetersizlik

Dahili hazırlık müşteri ilişkileri departmanının eğitiminden başlayıp satış bölümünün artan satışları karşılamak için potansiyelini arttırmasına kadar uzanan geniş bir yelpazeyi kapsar. Eğitim, Internet projenizin gereken verimi sağlamasında kilit noktalardan birisini oluşturur. Verimli bir Internet kullanımı için ilgili birimlerin bölümler üstü bir eğitim almaları gerekebilir. Öte yandan gelen elektronik postalara kimin yanıt vereceğinin belirlenmesi de gerekir. Gelen postaların ilgili kişilere dağıtılması başlangıç için anlamlı olabilir, ama belirli bir limit aşıldığında bu mesajları yanıtlamak adeta bir angarya halini alabilir. Bu mesajların dağıtımı ile ilgili olarak partnerinizin deneyimlerinden yararlanabilirsiniz.

Ziyaretçi Alamamak

Birkaç yıl öncesine kadar tek bir basın bülteni ile aylarca ziyaretçi akınına uğrayabiliyordunuz. Bugünün rekabet dünyasında beklenen ilgiyi görmek için de çaba sarf etmek gerekiyor. Sitenizi tanınır hale getirmek için hedef kitleye yönelik bir kampanya artık şart hale geldi. Bunun için gerek Internet ortamından ve gereksiz klasik medyadan yararlanabilirsiniz. Projenizi hazırlarken bütçe aşamasında bu kalem için de para ve kaynak ayırmanız gerekecek. Ayrıca pazarlama ekibinizi de bu konuda seferber edebilirsiniz. Çağın teknolojisi ile çalışmak onlar için de yeni bir motivasyon oluşturacaktır.

0 yorum:

Yorum Gönder